Scroll Top Home Phone
تعمیر دستگاه لیزر

تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد

گذری بر تعمیر دستگاه‌ لیزر و تکنولوژی آن

دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از موهای زائد می‌باشد، این روش به اینگونه است که از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می‌کند. در این روش نور لیزر به صورت مستقیم، به فولیکول مو برخورد می‌کند و آن ها را تخریب می‌کند.

فولیکول شامل کیسه های کوچکی درون پوست است که مو در آنجا رشد می کند.لیزر با استفاده از گرما این کیسه های کوچک را نابود و یا تخریب میکند.

مجموعه درماتک جدا از فروش و اجاره میتواند در زمینه تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد به شما یاری برساند.در ادامه مطلب به تعمیر دستگاه لیزر مختلف می پردازیم.

تعمیر دستگاه لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر الکس دایود

لیزر‌های دایود یکی از کارآمدترین منابع نوری ساخته شده تاکنون است. دستگاه لیزر الکس دایود با استفاده از نور لیزر ملانین موجود در ریشه مو را هدف قرار میدهد و رنگدانه مو را به صورت دائمی از بین میبرد.

با توجه به اینکه دستگاه لیزر الکس دایود دارای قطعات و تکنولوژی های پیچیده ای است، ممکن است نیاز به تعمیرات دوره ای داشته باشد.

مشکلات رایج این دستگاه که برای حل آن باید به متخصصان ما مراجعه کنید عبارت است از روشن نشدن دایود یا ضعیف بودن و لرزش نور آن،روشن نشدن صفحه نمایش و دستگاه،نشتی آب،پایین نیامدن دمای آب،خاموش شدن هنگام کار و….

 تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد و نگهداری صحیح این دستگاه می تواند عمر مفید و کارایی آن را افزایش دهد و از خرابی های ناگهانی جلوگیری کند.

تعمیر دستگاه لیزر کیوسوییچ

دستگاه لیزر کیوسوییچ

قیمت دستگاه کیوسوییچ و تجهیزات آن بالا می باشد و در صورت نیاز به تعمیر دستگاه لیزر علاوه بر تحمیل هزینه ها، باعث تعطیل شدن یک لاین تخصصی در مراکز درمانی و زیبایی می شود.

برای کاهش هزینه های تعمیر لیزر بهتر است عملکرد این دستگاه ها در زمان های مشخص، توسط متخصصین بازبینی شود تا از بروز حوادث و همچنین خرابی های دستگاه کیوسوییچ جلوگیری شود.

از بیشترین خرابی هایی که دستگاه کیوسوییچ دارد میتوان به روشن نشدن لیزر،خرابی نمایشگر آن،اختلالات در سیستم برقی آن اشاره کرد که معمولا به دلیل نفوذ رطوبت به دستگاه و یا خرابی پاور و… است.

تعمیر دستگاه لیزر تیتانیوم

تعمیر دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم یک تکنولوژی پیشرفته و پرکاربرد در صنایع پزشکی، زیبایی و صنعتی است. این دستگاه و انواع مشابه آن به علت داشتن انرژی بالا برای انجام کار، استهلاک قطعات را بالا می‌برد؛ به همین دلیل برای قطعات طول عمر خاصی در نظر گرفته می‌شود که باید پس از گذشت آن ،مطابق با دستورالعمل دستگاه اقدام به تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد خود کنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود.

اگر تعویض انجام نشود،علاوه بر هزینۀ قطعۀ مورد تعویض، ممکن است دستگاه به طور کلی از کار بیفتد و چه بسا هزینه‌ای سنگین‌تر برای تعمیر لیزر به شما متحمل شود. تعویض منظم و تعمیر تخصصی می‌تواند هزینه‌های مصرفی و طول عمر دستگاه را افزایش دهد.

سه قطعه اصلی در دستگاه‌ های لیزر، هندپیس،منبع لیزر و قسمت خنک کنندۀ دستگاه می‌باشد که برای هر قسمت نگه‌داری ویژه و مراقبت نیاز است. برای مثال قسمت هندپیس قطعه‌ای بسیار حساس بوده و نباید ضربه بخورد، زیرا ضربه موجب از کار افتادن قطعه می‌شود. منبع لیزر می‌تواند نوعی لامپ باشد که باید به موقع و با محصولی اصلی جایگزین شود. توجه کنید که محصولات تقلبی عمر دستگاه را کاهش می‌دهند.

همچنین، انجام آموزش های لازم برای کاربران دستگاه نیز می تواند در افزایش عمر مفید و کارایی دستگاه مؤثر باشد.

تعمیر دستگاه لیزر کندلا

تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر کندلا یکی از بهترین لیزر‌های رفع موهای زائد است. رایج ترین مشکلاتی که نیاز به تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد کندلا را چند برابر می کند، مربوط به خرابی راد لیزر و برد پاور ‌می باشد. البته خرابی لامپ و تعویض آن هم از دیگر مشکلات دستگاه کندلا است.

دلیل خرابی این قطعات را می توانید در عوامل مختلفی از جمله نوسانات برقی جستجو کنید. البته اگر از این دستگاه لیزر پیشرفته به درستی استفاده نکنید و طرز استفاده از آن را ندانید ممکن است به قطعات اصلی دستگاه آسیب جدی وارد کنید.

به منظور جلوگیری از خرابی دستگاه های لیزر شما باید به صورت منظم دستگاه های لیزر را سرویس دوره ای کنید.

تعمیر دستگاه لیزر کندلا به صورت تخصصی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تعمیر این دستگاه به دست افراد ناشی و مبتدی بیفتد ممکن است به جای تعمیر قطعه اصلی به سایر قطعات دستگاه آسیب وارد کنند و عملکرد دستگاه را دچار مشکل نمایند.

تعمیر دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر پلاتینیوم یکی از کامل ترین و موثرترین راه حل ها برای رفع موهای زائد برای انواع رنگ پوست و مو می باشد.

این دستگاه دارای یک سیستم همه کاره است که با استفاده از ترکیب سه طول موج و بهره گیری از مزایای آنها، طیف وسیعی از درمان ها را پوشش می دهد.دستگاه لیزر پلاتینیوم از پیشرفته ترین فناوری ها همچون دایود با خنک کننده تماسی برای ارائه درمان سریع تر، ایمن تر و تقریباً بدون درد موهای زائد استفاده می کند.برای تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد پلاتینیوم نیز میتوانید کار خود را به کارشناسان ما بسپارید.

تعمیر دستگاه لیزر الکساندرایت موتوس

تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد

یکی از مهمترین و عمده‌ترین مشکلات دستگاه های لیزر الکساندرایت، خرابی کولینگ است. بسیاری از افراد با علم به این که باید در مخزن کولینگ آب مناسبی بریزند، از آب نامناسب استفاده می کنند.

البته بسیاری از افراد هم از این موضع اطلاعی ندارند و به طور کاملا ناخواسته موجب خرابی این قطعه می شوند. عدم استفاده از آب مناسب می تواند مشکلاتی را برای دستگاه ایجاد کند. تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت توسط تکنسین هایی که تجربه و علم کافی از دستگاه های پیشرفته لیزر را دارند در مجموعه ما انجام می گیرد.

پیشنهاد می شود به منظور کم شدن تعمیر دستگاه لیزر الکساندرایت در مخزن کولینگ دستگاه از آب دیونیزه استفاده کنید، چرا که مناسب‌ ترین آب برای این دستگاه های پزشکی می باشد.

تعویض سورس لیزر

سورس دستگاه لیزر منبع برش، حکاکی، جوش، دستگاه لیزر بوده و دارای ویژگی های خاص در ساخت و همچنین تکنولوژی خاصی در بحث تولید می باشد.

گاهی اوقات در هنگام کار با دستگاه لیزر سورس دستگاه به یکباره خاموش شده و دیگر روشن نمی شود در عمده مواقع شرکت های خدماتی با زدن ریموت نسبت به ریست کردن برنامه و دستگاه اقدام میکنند که در بسیاری از موارد مشکل حل می شود اما در برخی از موارد سوختن یکی از ماژول های تولید نور باعث این مشکل میشود ک تنها برخی از شرکت ها توانایی تعمیر این نوع سورس ها را دارا می باشند.

کارشناسان حرفه ای ما در این خصوص توان تعویض ماژول و در بسیاری از موارد تعمیرات برد سورس را نیز دارا می باشد.

دلایل خراب شدن دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه‌های لیزر موهای زائد، مثل هر دستگاه الکتریکی دیگری، ممکن است با گذشت زمان یا در اثر استفاده نادرست خراب شوند.  

موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث خرابی دستگاه لیزر موهای زائد شوند، از جمله برق‌های وارد شده، نوسانات ولتاژ، نوسانات فشار هوا و شوک‌های مکانیکی. 

دستگاه لیزر موهای زائد نیاز به نگهداری منظم و صحیح دارد تا از خراب شدن جلوگیری شود. عواملی مثل عدم تمیزکاری، عدم تعویض قطعات زودنی، استفاده نادرست از دستگاه،عدم استفاده از لوازم یدکی اصلی و… می‌تواند باعث خراب شدن دستگاه شود.

بسیاری از قطعات دستگاه لیزر موهای زائد به طور منظم نیاز به تعویض دارند، اگر این تعویضات به موقع انجام نشود، ممکن است دستگاه خراب شود.

نقص‌های ساختاری، آسیب‌های فیزیکی یا شرایط محیطی مثل دما، رطوبت و… می‌تواند باعث خرابی دستگاه لیزر موهای زائد شود.

علائم هشدار دهنده خرابی دستگاه لیزر موهای زائد:

  • روشن نشدن دستگاه: اگر دستگاه لیزر شما روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل از منبع تغذیه، سیم برق یا دکمه روشن/خاموش باشد.
  • کاهش قدرت لیزر: اگر لیزر دستگاه شما ضعیف شده است، ممکن است مشکل از لیزر، سیستم خنک کننده یا منبع تغذیه باشد.
  • بوی سوختگی: اگر از دستگاه لیزر شما بوی سوختگی می‌آید، باید فوراً آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید. این بو می‌تواند نشانه سوختن لیزر یا اجزای الکتریکی دیگر باشد.
  • صدای غیرعادی: اگر از دستگاه لیزر شما صدای غیرعادی مانند تق تق یا وزوز می‌آید، ممکن است مشکل از موتور، فن یا سایر اجزای مکانیکی دستگاه باشد.

اگر هر یک از این علائم را در دستگاه لیزر موهای زائد خود مشاهده کردید، باید فوراً استفاده از آن را متوقف کرده و برای تعمیر به یک تکنسین مجاز مراجعه کنید.

برای جلوگیری از خرابی دستگاه لیزر موهای زائد، از دستگاه طبق دستورالعمل توسط یک تکنسین مجرب استفاده کنید.

دستگاه را به طور مرتب تمیز در مکانی خنک و خشک  به دور از ضربه نگهداری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد را تا حد زیادی کاهش دهید.

سوالات متداول

  1. چقدر زمان طول می‌کشد تا یک جلسه تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد انجام شود؟

 زمان تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد بستگی به مشکل موجود در دستگاه و پیچیدگی آن دارد، اما بطور معمول تعمیر یک دستگاه لیزر موهای زائد حدود 1 تا 2 ساعت زمان می‌برد.

  1. چقدر هزینه تعمیر یک دستگاه لیزر موهای زائد است؟

هزینه تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد نیز بستگی به نوع مشکل و قطعاتی که باید تعویض شوند دارد. اما معمولاً هزینه تعمیر این دستگاه‌ها حدود 500 تومان شروع میشود.

  1. چه مدت باید دستگاه بعد از تعمیر استفاده نشود؟

پس از تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد، بهتر است حداقل 24 ساعت از آن استفاده نکنید تا اطمینان حاصل شود که تمامی قطعات و تنظیمات صحیح است.