Scroll Top Home Phone
صفر تا صد الکترولیز (Electrolysis)

الکترولیز

الکترولیز تنها روش موزدایی FDA برای از بین بردن دائمی مو است و برای اطمینان از کارآیی و ایمنی، یک متخصص...

الکترولیز

الکترولیز  یا برق کافت یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. در این روش، جریان الکتریکی از طریق یک سوزن نازک به فولیکول مو منتقل می شود. این جریان الکتریکی باعث تخریب فولیکول مو می شود و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند. الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد بخصوص موهای سفید در هر قسمت از بدن، از جمله صورت، قابل استفاده است. این روش برای از بین بردن موهای زائد سفید که با دستگاه های لیزر دیگر امکان از بین بردن آن وجود ندارد، بسیار مناسب است.

 

مراحل قبل از الکترولیز

قبل از انجام برق کافت ، لازم است مراحل زیر انجام شود:

مشاوره با پزشک

اولین و مهمترین مرحله، مشاوره با پزشک متخصص پوست و زیبایی است. پزشک در این جلسه وضعیت پوست شما را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا الکترولیز برای شما مناسب است یا خیر. همچنین، پزشک در مورد نحوه انجام الکترولیز و عوارض احتمالی آن به شما توضیح می دهد.

قطع مصرف برخی داروها

برخی داروها، مانند داروهای رقیق کننده خون، می توانند خطر خونریزی را در حین الکترولیز افزایش دهند. بنابراین، لازم است قبل از انجام الکترولیز، مصرف این داروها را با پزشک خود در میان بگذارید.

در روز انجام الکترولیز،از مصرف الکل ، دخانیات،داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و..  خودداری کنید.

صورت خود را با شوینده ملایم بشویید و موهای زائد مورد نظر را شیو یا وکس نکنید.

 

الکترولیز

 

هایفوتراپی

کربوکسی تراپی

مراحل الکترولیز

الکترولیز یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد به خصوص موهای سفید است. در این روش، جریان الکتریکی از طریق یک سوزن نازک به فولیکول مو منتقل می شود. این جریان الکتریکی باعث تخریب فولیکول مو می شود و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند.
مراحل الکترولیز به شرح زیر است:

تمیز کردن پوست

در ابتدا، پوست ناحیه مورد نظر با شوینده ملایم تمیز می شود. این کار به پاکسازی پوست و کاهش احتمال بروز عفونت کمک می کند.

بی حسی موضعی

در برخی موارد، پزشک ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کند تا درد تزریق را کاهش دهد.

تزریق سوزن

سوزن نازکی به فولیکول مو وارد می شود و جریان الکتریکی از طریق سوزن به فولیکول مو منتقل می شود. 

مزایای الکترولیز

الکترولیز یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. این روش برای از بین بردن موهای زائد در هر قسمت از بدن، از جمله صورت، قابل استفاده است.

برخی از مزایای الکترولیز عبارتند از:

  • ماندگاری دائمی: الکترولیز تنها روشی است که می تواند موهای زائد را به طور دائم از بین ببرد.
  • کاربرد در هر قسمت از بدن: الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد در هر قسمت از بدن، از جمله صورت، قابل استفاده است.
  • کارایی در انواع پوست و مو: الکترولیز برای انواع پوست و مو قابل استفاده است.
  • ایمنی بالا: الکترولیز یک روش ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد.
  • از بین بردن موهای زائد ریز و سفید: الکترولیز می تواند موهای زائد ریز و سفید را که با روش های دیگر قابل حذف نیستند، از بین ببرد.

 

 

معایب الکترولیز

الکترولیز یک روش ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، برخی از معایب الکترولیز عبارتند از:

  • هزینه بالا: الکترولیز یک روش نسبتاً گران است.
  • زمان بر بودن: برای کسب نتایج مطلوب، معمولاً نیاز به انجام چند جلسه الکترولیز است.
  • درد: الکترولیز می تواند کمی دردناک باشد.

احتمال بروز عوارض جانبی: الکترولیز می تواند عوارض جانبی خفیفی مانند قرمزی، تورم، کبودی و احساس سوزش ایجاد کند.

 

الکترولیز

عوارض الکترولیز

لیزر الکترولیز یک روش مداوم برای از بین بردن موهای زائد است که از طریق استفاده از پرتوهای لیزر بر روی ریشه موها عمل می‌کند. این روش معمولاً به عنوان یکی از گزینه‌هایی برای افرادی که دارای موهای زائد انبار زیر پوستی هستند پیشنهاد می‌شود.

 

اگرچه لیزر الکترولیز اثربخش است، اما ممکن است در برخی افراد عوارضی مانند التهاب پوست،قرمزی،تورم و یا ایجاد حساسیت پوستی ایجاد کند. 

همچنین در مواردی که تکنسین تخصص کافی را نداشته باشد و یا کلینیک معتبر نباشد ، امکان سوختگی و خطر عفونت افزایش پیدا میکند. پس برای انجام برق کافت به یک کلینیک با تکنسین مجرب مراجعه کنید تا عوارض جانبی احتمالی را کاهش دهید.

 

موارد منع الکترولیز

الکترولیز برای برخی افراد منع پزشکی دارد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی، ریوی یا کلیوی،دیابت و یا دارای سرطان نمی توانند لیزر الکترولیز را انجام دهند.

همچنین زنان باردار یا شیرده و بیمارانی که در ناحیه مورد درمان دچار عفونت یا التهاب هستند نیز باید از انجام این لیزر خودداری کنند.

داشتن مشاوره با پزشک قبل از انجام درمان بسیار مهم است و افراد با سابقه بیماری های پوستی،اگزما و یا کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف میکنند حتما باید با پزشک مشورت کنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

 

الکترولیز

 

تفاوت الکترولیز با لیزر

الکترولیز و لیزر هر دو روش‌های مؤثر برای کاهش رشد موهای زائد هستند، اما تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد:

 

در روش الکترولیز، از یک سوزن برای وارد کردن جریان الکتریکی به فولیکول مو استفاده می‌شود. این جریان الکتریکی باعث از بین رفتن ریشه مو می‌شود و با گذشت زمان، رشد موهای زائد کاهش می یابد، موهای تازه رشد شده نیز نازک تر و کمتر می‌شوند.

اما در سایر دستگاه های لیزر موهای زائد از یک دستگاه لیزر برای ایجاد نور قوی و تجمع حرارت در فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. حرارت تولید شده توسط لیزر باعث  تخریب فولیکول مو می‌شود. 

همچنین روش الکترولیز تنها روش موثر برای از بین بردن موهای زائد سفید است . در حالی که دیگر دستگاه های موهای زائد برای موهای ضخیم و مشکی موثر است.

روش الکترولیز برای از بین بردن موهای تک مناسب است چون با سری سوزنی انجام میشود و برای لیزر کردن کل بدن مناسب نیست ولی لیزر های دیگر که هندپیس دایره ای و یا مستطیل شکل دارند ، برای لیزر کردن کل بدن مناسب است. 

به صورت کلی هزینه الکترولیز نیز بسیار بالا گران از دیگر لیزر ها است و مدت زمان هر جلسه نیز طولانی تر است.

 

برای انتخاب روش مناسب خود حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

قیمت الکترولیز

اگر قصد دارید موهای زائد سفید بدن خود را به وسیله ی روش الکترولیز از بین ببرید باید بدانید که هزینه ی این روش نسبت به روش لیزر بالاتر است زیرا پزشک باید موهای زائد شما را به صورت تکی از بین ببرد و روش انجام آن بسیار سخت تر از لیزرهای معمول موهای زائد می باشد. علاوه بر آن زمانی که متخصص برای از بین بردن موهای شما اختصاص میدهد بسیار بیشتر است، در نتیجه شما باید هزینه ی بیشتری را متقبل شوید.

به طور کلی الکترولیز بهترین دستگاه لیزر برای موهای سفید به خصوص در نواحی صورت میباشد. و می توانید موهای سفید و مزاحم صورت خود را به صورت دائمی از بین ببرید و زیبایی خود را دو چندان کنید.

الکترولیز

سوالات متداول

 

1.لیزر الکترولیز چه تفاوتی با سایر روش‌های حذف موهای زائد دارد؟

به طور کلی لیزر الکترولیز برای موهای سفید و دارای سری سوزنی است ولی سایر روش ها بر روی موهای ضخیم و مشکی بهتر عمل میکنند و دارای سری دایره و یا مستطیلی شکل هستند.

 

2.آیا لیزر الکترولیز برای همه افراد مناسب می‌باشد؟

لیزر الکترولیز برای اکثر افراد مناسب است، اما برخی افراد ممکن است به اثرات جانبی یا عوارضی از جمله احتمال تحریک و التهاب پوست و حساسیت به نورهای قوی دچار شوند. بنابراین قبل از استفاده از این روش، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

3.تعداد جلسات موثر برای الکترولیز چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر الکترولیز بستگی به رنگ و جنس موها، ضخامت مو، رنگ و نوع پوست و نواحی مربوطه دارد. اما معمولاً ، 4 تا 8 جلسه لازم است.