Scroll Top Home Phone
دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه پزشکی است که برای از بین بردن موهای زائد، جوانسازی پوست و درمان برخی از مشکلات پوستی استفاده می شود. این دستگاه از کریستال الکساندریت به عنوان منبع نوری استفاده می کند که طول موجی در حدود 755 نانومتر تولید می کند. این طول موج به ویژه برای جذب ملانین، رنگدانه ای است که مسئول رنگ مو و پوست است.
دستگاه لیزر الکساندرایت به صورت یک دستگاه دستی است که توسط یک متخصص پوست یا زیبایی استفاده می شود. دستگاه روی پوست قرار می گیرد و پالس های نوری کوتاهی را به فولیکول های مو می فرستد. این پالس ها ملانین موجود در فولیکول مو را گرم می کنند و باعث تخریب آن می شوند.
دستگاه لیزر الکساندرایت برای انواع پوست ها مناسب است، اما برای افرادی که پوست تیره دارند ممکن است مناسب نباشد. این دستگاه همچنین برای افرادی که دارای خالکوبی یا سایر مشکلات پوستی هستند، مناسب نیست.
لیزر الکساندرایت یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. این روش معمولاً بدون درد است، اگرچه ممکن است احساس سوزش خفیف یا خارش داشته باشید. اکثر افراد پس از انجام لیزر الکساندرایت، تورم یا کبودی خفیفی را تجربه می کنند.

 

تاریخچه

دستگاه لیزر الکساندرایت اولین بار در سال 1975 توسط یک تیم تحقیقاتی فرانسوی ساخته شد. این دستگاه در ابتدا برای درمان بیماری‌های پوستی مانند کک و مک و خال مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در دهه 1990، کاربردهای دستگاه لیزر الکساندرایت برای حذف موهای زائد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

دستگاه لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر کندلا

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

 

نحوه عملکرد دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت بر اساس اصل جذب نور کار می کند. این لیزر از یک کریستال الکساندریت به عنوان منبع نوری استفاده می کند که طول موجی در حدود 755 نانومتر تولید می کند. این طول موج به ویژه برای جذب ملانین، رنگدانه ای است که مسئول رنگ مو و پوست است.
هنگامی که لیزر الکساندرایت روی پوست قرار می گیرد، پالس های نوری کوتاهی را به فولیکول های مو می فرستد. این پالس ها ملانین موجود در فولیکول مو را گرم می کنند و باعث تخریب آن می شوند. گرمای ایجاد شده توسط لیزر همچنین باعث می شود که فولیکول مو از بین برود.
فولیکول مو مسئول رشد مو است. هنگامی که فولیکول مو از بین می رود، مو دیگر نمی تواند رشد کند. این به کاهش یا از بین بردن دائمی موهای زائد کمک می کند.
لیزر الکساندرایت برای انواع پوست ها مناسب است، اما برای افرادی که پوست تیره دارند ممکن است مناسب نباشد. این دستگاه همچنین برای افرادی که دارای خالکوبی یا سایر مشکلات پوستی هستند، مناسب نیست.
لیزر الکساندرایت یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. این روش معمولاً بدون درد است، اگرچه ممکن است احساس سوزش خفیف یا خارش داشته باشید. اکثر افراد پس از انجام لیزر الکساندرایت، تورم یا کبودی خفیفی را تجربه می کنند.

عوارض جانبی جدی لیزر الکساندرایت نادر است. با این حال، ممکن است در برخی موارد سوختگی پوست، تغییر رنگ پوست یا زخم ایجاد شود. لیزر الکساندرایت معمولاً در طی چند جلسه انجام می شود. تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی از جمله رنگ مو، رنگ پوست و میزان رشد مو بستگی دارد. معمولاً برای از بین بردن کامل موهای زائد به 6 تا 10 جلسه درمان نیاز است.
هزینه لیزر الکساندرایت بسته به نوع دستگاه، وسعت ناحیه مورد درمان و تجربه پزشک متغیر است.

مراقبت های قبل از مراجعه به لیزر الکساندرایت

یک هفته قبل از مراجعه، از اپیلاسیون، بند انداختن، کندن مو یا استفاده از کرم های موبر خودداری کنید. موها باید حداقل 1/4 اینچ (0.6 سانتی متر) رشد کنند تا لیزر بتواند به فولیکول های مو برسد.
از برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه مورد درمان خودداری کنید. لیزر بر روی پوست تیره کمتر موثر است.
اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از داروها، مانند داروهای ضد بارداری خوراکی، می توانند خطر عوارض جانبی لیزر را افزایش دهند.
اگر دارای خالکوبی، زخم باز یا سایر مشکلات پوستی در ناحیه مورد درمان هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. لیزر ممکن است بر روی این شرایط تأثیر بگذارد.
اگر باردار یا شیرده هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. لیزر در دوران بارداری یا شیردهی ایمن نیست.
در روز مراجعه به لیزر، ناحیه مورد درمان را بشویید و خشک کنید. از استفاده از لوسیون، مرطوب کننده یا سایر محصولات آرایشی بر روی ناحیه مورد درمان خودداری کنید.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

 

مراحل لیزر الکساندرایت

مشاوره

در اولین مراجعه به پزشک، پزشک شما ناحیه مورد درمان را معاینه می کند و رنگ پوست و رنگ موی شما را بررسی می کند. پزشک همچنین در مورد سوابق پزشکی شما سوالاتی می پرسد تا مطمئن شود که لیزر برای شما ایمن است.

تهیه پوست

در روز جلسه لیزر، ناحیه مورد درمان را بشویید و خشک کنید. از استفاده از لوسیون، مرطوب کننده یا سایر محصولات آرایشی بر روی ناحیه مورد درمان خودداری کنید.

قرار دادن ژل خنک کننده

پزشک ممکن است ژل خنک کننده بر روی ناحیه مورد درمان قرار دهد تا از ناراحتی جلوگیری کند.

اعمال لیزر

پزشک دستگاه لیزر را روی پوست قرار می دهد و پالس های نوری کوتاهی را به فولیکول های مو می فرستد. این پالس ها ملانین موجود در فولیکول مو را گرم می کنند و باعث تخریب آن می شوند.

خنک کردن پوست

پس از اتمام جلسه لیزر، پزشک ممکن است از یک دستگاه خنک کننده برای خنک کردن پوست شما استفاده کند.

 

مراقبت های بعد از جلسه استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

ممکن است تورم یا کبودی خفیفی را در ناحیه مورد درمان تجربه کنید که معمولاً طی چند روز برطرف می شود. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه مورد درمان خودداری کنید.

 

جلسات لیزر الکساندرایت

معمولاً برای از بین بردن کامل موهای زائد به 6 تا 10 جلسه درمان نیاز است. فاصله بین جلسات لیزر معمولاً 4 تا 6 هفته است.

عوارض دستگاه لیزر الکساندرایت

سوختگی پوست

سوختگی پوست یکی از عوارض جانبی جدی لیزر الکساندرایت است. سوختگی پوست معمولاً در اثر استفاده از تنظیمات لیزر بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه مورد درمان قبل از لیزر ایجاد می شود.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست نیز یکی از عوارض جانبی جدی لیزر الکساندرایت است. تغییر رنگ پوست معمولاً در اثر استفاده از تنظیمات لیزر بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه مورد درمان بعد از لیزر ایجاد می شود.

زخم

زخم نیز یکی از عوارض جانبی جدی لیزر الکساندرایت است. زخم معمولاً در اثر استفاده از تنظیمات لیزر بیش از حد یا وجود مشکلات پوستی در ناحیه مورد درمان ایجاد می شود.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

 

منع های استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت برای برخی افراد مناسب نیست. این افراد عبارتند از:

  • افرادی با پوست تیره یا برنزه
  • افرادی با خالکوبی در ناحیه مورد درمان
  • افرادی با زخم باز یا سایر مشکلات پوستی در ناحیه مورد درمان
  • افرادی که باردار یا شیرده هستند
  • اگر در مورد ایمنی لیزر الکساندرایت برای شما سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت

موهای زائد را به طور دائمی از بین می برد

لیزر الکساندرایت با تخریب فولیکول های مو، از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. این بدان معناست که موهای زائد به طور دائمی از بین می روند.

نسبتاً بدون درد است

لیزر الکساندرایت معمولاً بدون درد است. با این حال، ممکن است احساس سوزش خفیف یا خارش داشته باشید. پزشک ممکن است از کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کند.

برای انواع پوست ها مناسب است

لیزر الکساندرایت برای انواع پوست ها مناسب است، از جمله پوست های روشن، متوسط و تیره. با این حال، برای پوست های تیره ممکن است خطر عوارض جانبی بیشتر باشد.

سرعت بالایی دارد

لیزر الکساندرایت یک روش نسبتاً سریع است. معمولاً برای از بین بردن کامل موهای زائد به 6 تا 10 جلسه درمان نیاز است. فاصله بین جلسات لیزر معمولاً 4 تا 6 هفته است.

 

کاربردهای دستگاه لیزر الکساندرایت

حذف موهای زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از موثرترین روش‌های حذف موهای زائد است. این دستگاه می‌تواند انواع موهای زائد، از جمله موهای تیره و روشن را حذف کند.

درمان بیماری‌های پوستی

دستگاه لیزر الکساندرایت برای درمان برخی از بیماری‌های پوستی مانند کک و مک، خال و خالکوبی نیز کاربرد دارد.

زیبایی پوست

دستگاه لیزر الکساندرایت می‌تواند برای بهبود ظاهر پوست نیز کاربرد داشته باشد. این دستگاه می‌تواند برای رفع چین و چروک، لک‌های پوستی و منافذ باز پوست استفاده شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

اطلاعات تکمیلی در مورد دستگاه لیزر الکساندرایت

در اینجا چند نکته و اطلاعات تکمیلی در مورد دستگاه لیزر الکساندرایت آورده شده است:

  • انواع مختلف دستگاه لیزر الکساندرایت وجود دارد که از نظر قدرت و طول موج لیزر با یکدیگر متفاوت هستند.
  • برای رسیدن به نتایج مطلوب، معمولاً به چندین جلسه لیزر نیاز است.
  • هزینه درمان با دستگاه لیزر الکساندرایت بسته به نوع پوست، وسعت ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است.

نحوه جذب نور لیزر توسط ملانین:

ملانین یک رنگدانه است که در پوست، مو و چشم یافت می‌شود. این رنگدانه به پوست رنگ می‌دهد و همچنین از آن در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.
نور لیزری با طول موج 755 نانومتر، توسط ملانین موجود در مو جذب می‌شود. این طول موج به طور خاص برای جذب ملانین مو طراحی شده است. وقتی نور لیزر توسط ملانین جذب می‌شود، تبدیل به گرما می‌شود.

نحوه ایجاد گرما در فولیکول مو:

گرمای ایجاد شده توسط نور لیزر، باعث آسیب به فولیکول مو می‌شود. فولیکول مو، قسمتی از پوست است که مو از آن رشد می‌کند. وقتی فولیکول مو آسیب ببیند، مو دیگر نمی‌تواند از آن رشد کند.

طول موج 755 نانومتر:

طول موج 755 نانومتر باعث می‌شود که نور لیزر به طور موثری توسط ملانین مو جذب شود و در عین حال، آسیب کمتری به پوست وارد کند.

پوست‌های تیره‌تر:

دستگاه لیزر الکساندرایت برای انواع پوست مناسب است، اما در پوست‌های تیره‌تر، ممکن است احتمال سوختگی بیشتر باشد. این به این دلیل است که ملانین در پوست‌های تیره‌تر بیشتر است و نور لیزر ممکن است به پوست آسیب برساند.

روش دائمی برای حذف موهای زائد:

لیزر الکساندرایت یک روش دائمی برای حذف موهای زائد نیست. ممکن است بعد از چند سال، موها دوباره رشد کنند.

تراشیدن موها قبل از لیزر:

قبل از انجام لیزر الکساندرایت، باید موها را به طور کامل تراشید. این کار به دستگاه لیزر اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری عمل کند.

التهاب پوست بعد از لیزر:

بعد از لیزر الکساندرایت، ممکن است پوست قرمز و ملتهب شود. این حالت معمولاً طی چند روز برطرف می‌شود.